Group policies manager (Group policies manager)
05/04/2009
The policy administrator ensures standardization & consistency in
Group policies & procedures by researching, designing, and
developing new policies
DUTIES INCLUDE

1.
Draft new policies
2. Analyze and assess the need for new policies and procedures for MBC
group, in areas identified by Management. 3. Review and enhance the
effectiveness, operability, and consistency of existing policies and
procedures, ensuring consistency with the overall strategic plan
4. Participate in the establishment and implementation of short- and
long-range organizational goals and objectives as they relate to
policies and operating procedures. 5. Research, evaluate and resolve
policy requests.
6. Get all planned policies published
OBJECTIVES

Assist management to improve implementation and compliance

Proactively
communicate sensitive policy information in a clear and effective
manner to the management and employees, based on provisions,
regulations and other related information.

Utilize established procedures to ensure accurate policy administration in accordance with provisions.

Review
existing policies and procedures and recommend changes and enhancements
to improve operational effectiveness, clarity, consistency, and
adherence to MBC policies and objectives; consult Legal as appropriate,
to ensure compliance with legal requirements
REQUIRED SKILLS

Experience of legal, ethical, operational, and systems requirements and conventions in area of expertise

Experience
in developing and examining operations and procedures, formulating
policy, and developing and implementing strategies and procedures

Experience directly related to the duties and responsibilities specified

Excellent written drafting skills in English
الترجمه الى العربيه
من ترجمه الزعيم محمد المصرى
مدير سياساتِ مجموعةِ (مدير سياساتِ مجموعةِ)
05/04/2009
يَضْمنُ مديرُ السياسةَ توحيدَ مقياس وإتساقَ في السياساتِ وإجراءاتِ المجموعةِ ببَحْث، التَصميم، وتَطوير سياساتِ جديدةِ
الواجبات تَتضمّنُ
1. صُغْ سياساتَ جديدةَ 2. حلّلْ وقيّمْ الحاجةَ للسياساتِ والإجراءاتِ الجديدةِ لمجموعةِ إم بي سي، في المناطقِ ميّزَ بالإدارةِ. 3. المراجعة وتُحسّنُ التأثيرَ , operability، وإتساق إيجاد سياساتِ وإجراءاتِ، يَضْمنُ إتساقاً بالخطةِ الإستراتيجيةِ العامّةِ 4. شاركْ في المؤسسةِ وتطبيقِ الأهدافِ والأهدافِ التنظيميةِ القصيرةِ والبعيدة المدى بينما يَتعلّقونَ بالسياساتِ وإجراءاتِ التشغيل. 5. البحث، يُقيّمُ ويَحْلُّ طلباتَ السياسةِ. 6. إحصلْ على كُلّ السياسات المُخَطَّطة نَشرتْ
الأهداف
ساعدْ الإدارةَ لتَحسين التطبيقِ والإلتزامِ
يُبلغُ Proactively معلومات سياسةِ حسّاسةِ في a إسلوب واضح وفعّال إلى الإدارةِ والمستخدمين، مستندة على البنودِ، تعليمات ومعلومات ذات علاقة أخرى.
إستعملْ إجراءاتَ مُؤَسَّسةَ لضمان إدارةِ السياسةِ الدقيقةِ بموجب بنود.
المراجعة التي تَجِدُ السياساتَ والإجراءاتَ وتَوصي التغييراتَ والتحسيناتَ لتَحسين التأثيرِ الشغّالِ، وضوح، إتساق، وتمسّك إلى السياساتِ وأهدافِ إم بي سي؛ يَستشيرُ قانونياً كما هو مُلائم، لضمان الإلتزامِ بالمتطلباتِ القانونيةِ
المهارات المطلوبة
تجربة شغّالةِ أخلاقيةِ قانونيةِ، ومتطلبات أنظمةِ وإتفاقياتِ في منطقةِ الخبرةِ
تجربة في تَطوير وفَحْص العملياتِ والإجراءاتِ، يَصُوغُ سياسةً، ويُطوّرُ ويُطبّقُ الإستراتيجياتَ والإجراءاتَ
تَعلّقتْ التجربةُ بالواجباتِ مباشرة ومسؤولياتِ حدّدتْ
مهارات الصيَاْغَة المكتوبةِ الممتازةِ في اللغةِ الإنجليزيةِ