ACCOUNTING MANAGER – KSA (ACCOUNTING MANAGER – KSA )
05/04/2009
Responsible for managing the accounting of the KSA operations including
monthly budgeting and forecasting, revenue reporting, analysis of costs
and drivers and production of annual financial statements
Duties include:
1.
To regulate, supervise and implement a timely, full and accurate set of
accounting books of the firm reflecting all its activities in a manner
commensurate with the relevant legislation and regulation and subject
to internal guidelines
2. To timely, regularly and duly prepare and present financial
statements and reports as required by all pertinent laws and
regulations in the territories of the operations of the firm and as
deemed necessary by management
3. To provide the management with the necessary support and analysis
needed for the annual budget, other budgets, financial plans, business
plans, feasibility studies, investment memoranda and all other
financial and business documents
4. To alert management and to warn it regarding any irregularity, lack
of compliance, lack of adherence, and problems whether actual or
potential concerning the financial systems, the financial operations,
the financing plans, the accounting, the audits, the budgets and any
other matter of a financial nature or which could or does have a
financial implication
5. To provide the management with timely and accurate cash flow
statements and to ensure that the bank reconciliations are done on a
timely and regulated manner.
6. To fully computerize all the above activities in a combined
hardware-software and communications system. Ensure proper
implementation of Oracle financial solutions (i.e. ERP solutions and
upgrading) to ensure efficient processing and recording of financial
transactions and comprehensive financial reporting and analysis
7. Responsible for review, development and implementation of process
improvements relating to accounting procedures and controls.
8. Oversee the work or several direct reports as part of a wider
Finance team
REQUIREMENTS
Minimum of 8-10 years of professional experience (with at least 3 years in a managerial capacity)
Experience in a media organization an added advantage
Sound accounting background with appropriate qualification (ACA/ACCA/ACMA/CIMA/MBA)
Qualified accountant with extensive Management Accounting and Financial Reporting exposure
Excellent verbal and written communication skills as well as problem solving and troubleshooting abilities
Arabic language skills are essential for this role along with good command of english language
Excellent spreadsheet skills (Excel) to take part in structuring updating and maintaining financial reporting package.
Must
have excellent interpersonal skills and ability to work effectively
with all level of management and staff with a high level of follow up
ability
الترجمه الى العربيه متوفره فقط على منتدى التنين الذهبى
www.drgon.ahlamountada.comمحاسبة المديرِ - المملكة العربية السعودية (محاسبة مديرِ - المملكة العربية السعودية)
05/04/2009
مسؤولة عن إدارة محاسبة عملياتِ المملكة العربية السعودية بضمن ذلك وَضْع ميزانية والتنبؤ الشهريِ، دخل يَذْكرُ، تحليل التكاليفِ والسواقِ وإنتاجِ البياناتِ الماليةِ السنويةِ
الواجبات تَتضمّنُ:
1. لتَنظيم، يُشرفُ عليه ويُطبّقُ a في الوقت المناسب، مجموعة كاملة ودقيقة مِنْ دفاترِ محاسبة الشركةِ التي تَعْكسُ كُلّ نشاطاتها في a إسلوب متعادلة بالتشريعِ والتعليمةِ ذات العلاقةِ وخاضع للتعليماتِ الداخليةِ 2. إلى مناسبِ، بإنتظام ويَستعدُّ حسب الأصول ويُقدّمُ البياناتَ والتقاريرَ الماليةَ كما هو مطلوب بكُلّ القوانين والتعليمات الوثيقة الصلة في أراضي عملياتِ القويّةِ وكما هي يَعتبرُ ضرورية من قبل إدارةِ 3. لتَزويد الإدارةِ بالدعمِ والتحليلِ الضروريِ إحتاجا للميزانية السنويةِ، ميزانيات أخرى، خطط مالية، عمل يُخطّطُ، دراسات الجدوى، تُوثّقُ مذكّراتَ الإستثمارِ وكُلّ الماليون آخر وعمل 4. لإنْذار الإدارةِ ولتَحذيره بخصوص أيّ مخالفة، قلة الإلتزامِ، قلة التمسّكِ، ومشاكل سواء فعلية أَو محتملة التي تَتعلّقُ بالنظم المالية، العمليات المالية، خطط التَمويل، المحاسبة، التدقيق، الميزانيات وأيّ مسألة أخرى a طبيعة مالية أَو التي يُمْكِنُ أَنْ أَو لَها a نتيجة مالية 5. لتَزويد الإدارةِ ببياناتِ السيولة النقديةِ المناسبةِ والدقيقةِ ولضمان التي مصالحةِ المصرفَ تَعْملُ على a في الوقت المناسب ونظّمتْ إسلوباً. 6. لحَوْسَبَة كُلّ النشاطات أعلاه بالكامل في a دَمجتْ برامجَ أجهزةِ ونظامِ إتصالاتِ. إضمنْ تطبيقَ صحيحَ مِنْ حلولِ الأوراكلِ الماليةِ (وبمعنى آخر: . حلول برنامج النهوض بإقتصاديات أوربا الغربيةِ وتَرقّي) لضمان معالجة كفوءةِ وتسجيل الصفقاتِ الماليةِ وإعداد التقارير الماليةِ والتحليلِ الشاملِ 7. مسؤولة عن المراجعةِ وتطويرِ وتطبيقِ تحسيناتِ العمليةِ التي تَتعلّقُ بالإجراءات المحاسبية والسيطرةِ. 8. أشرفْ على العملِ أَو عِدّة تقارير مباشرة كجزء مِنْ a فريق ماليةِ أوسعِ
المتطلبات
حَدّ أدنى 8-10 سَنَوات مِنْ التجربةِ المحترفةِ (مَع على الأقل 3 سَنَواتِ في a قدرة إدارية)
تجربة في a منظمة إعلامية فائدة إضافية
خلفية المحاسبة الصحيحةِ بالمؤهلِ الملائمِ (أي سي أي / أي سي سي أي / أي سي إم أي / سيما / إم بي أي)
المحاسب المؤهّل بالمحاسبة الإداريةِ الشاملةِ وتعرّضِ إعداد التقارير الماليةِ
مهارات الإتصالِ الشفويةِ والمكتوبةِ الممتازةِ بالإضافة إلى حَلّ المشكلةِ وقدراتِ حلِّ المشاكل
مهارات اللغةِ العربيةِ ضرورية لهذا الدورِ سويّة مع القيادةِ الجيدةِ مِنْ اللغةِ الإنجليزيةِ
مهارات برنامجِ الجدولة الممتازةِ (تَبْرعُ) للإشتِراك في تَنظيم التَجديد وإبْقاء رزمةِ إعداد التقارير الماليةِ.
يَجِبُ أَنْ يكونَ عِنْدَهُ مهاراتُ وقدرة على عملُ شخصيةُ ممتازةُ عملياً بكُلّ مستوى الإدارةِ والموظّفين مَع a مستوى عالي يَتْلي فوق القدرةِ